Het herstel

Ik schreef het al eerder : ‘Ik heb een GROTE hekel aan mijn tenen!’  Mijn besluit stond vast : ik ga ervoor, gedaan met de pijn als ik schoenen aanheb !

Op 10 februari word ik EINDELIJK verlost van die vervelende hamerteen!

http://plazilla.com/page/4295163020/thuis-na-een-dagje-ziekenhuis

edd078b78e07e0ee0311c92013e75d51_medium.

We zijn ondertussen welgeteld 33 dagen verder. Er is een en ander gebeurd in die tijd. Na een paar dagen pijn was ik het thuiszitten beu. Dank zij een ONELEGANTE speciale schoen lukte het om een wandelingetje te doen. Heel ver stappen zat er niet in, maar ik was al tevreden.

91338dfe8d5b1c71c77d315cd89c27d5_medium.

Begin maart werden de hechtingen verwijderd. Dat was opnieuw een stap vooruit.

a954001bb7de31c74974e6ddd93ee4db_medium.

Vorige woensdag mocht ik ‘EINDELIJK’ naar het ziekenhuis om dat vervelende spilletje eruit te halen. Ik had geen schrik .. het idee dat ik terug ‘normale’ schoenen zou kunnen dragen deed me alle leed vergeten.

2e1d32f0037c9e1391e690ab71f86464_medium.

Hét spilletje – 5,5 cm

We zijn zover. Maar van wandelen of normale schoenen dragen is nog geen sprake. Ik zat gisteren in zak en as. Als ik de teen nu bekijk is het een echte lelijkerd, een gezwollen, verwrongen en pijnlijk ding!

c45a6b820a97c79e47fc648b2e81cb06_medium.

Daar staat hij te ‘pronken’, boven de andere tenen uittorent, bah!

762f8e8639557b04c8a9c3ed69856c0d_medium.

“Dokter, op die manier kan ik toch niet in schoenen?” – “Dokter, hoe komt het dat die teen zo omhoog staat?” – “Dokter, komt dat nog goed met die scheefstand?” – “Dokter, zal die teen snel ontzwellen?”

e378d40cace989be6c90379dd928a659_medium.

De chirurg zei me dat ik nog wat geduld moet oefenen. Geduld … dat is nu niet mijn grootste deugd !

Ik kreeg de raad om elke dag stretchoefeningen te doen.

Wat is stretchen?

volgens wikipedia :

Stretching (Engels voor rekken) ook rekken en/of strekken, is het op een voorzichtige manier rekken van een spiergroep om de lenigheid van de betreffende spiergroep te trainen en te verbeteren. Ook wordt stretching gebruikt ter bevordering van revalidatie en het voorkomen van blessures. Bij acute kramp wordt de getroffen spier gestretcht om de kramp tegen te gaan. Bij stretching worden vaak ook de pezen meegestretcht.
Aanbevolen wordt om tussen de 8 en 15 seconden te stretchen, maar tegenwoordig wordt ook aanbevolen een spiergroep langer, tot wel 30 seconden, te stretchen, waarbij de intensiteit van de stretch al dan niet toeneemt en men iets verder probeert te stretchen. Soms wordt de pijngrens lichtelijk bereikt om zodoende goed te stretchen.

Hier zit ik dan … nog niet in staat om mijn schoenen te dragen, dus niet in staat om te wandelen, het zonnetje schijnt en … ik baal nog van die verdomde teen, de grote spelbreker!

De enige raad die ik krijg is om met mijn voeten te spelen of … te laten spelen!

als er liefhebbers zijn .?.?.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s